dimecres, 28 de març de 2012

Constitució de l'Associació Cultural Amics de la Llibreria Xoroi





El passat 23 de març, reunits en assemblea, es va constituir formalment l'Associació Cultural Amics de la Llibreria Xoroi. L'acta d'aquesta assemblea la rebran els actuals socis. No obstant això, com sabem que molts de vosaltres encara no us heu associat formalment, us enviem aquest missatge, convidant-vos a que us apunteu com més aviat millor.


L'Associació Cultural Amics de la Llibreria Xoroi, és el pas intermedi necessari per a constituir l'anomenat Nou Projecte Xoroi, és a dir, la nova empresa que ha de formar-se a curt termini, ja sigui en forma de Cooperativa o de Societat Civil Privada.


A l'Assemblea constituent alguns dels presents van manifestar que aquest projecte podria representar la realització d'un vell somni de comptar amb un espai de reunió, "una casa de la psicoanàlisi" i de la cultura. Estem convençuts que unint forces podem aconseguir-ho.


Per aquest motiu, us convidem a apuntar-vos a l'Associació als que encara no ho heu fet. I als que ja formeu part, us animem a apuntar-vos en algun dels grups de treball que faran possible aquest nou projecte.


GRUPS DE TREBALL:


1 - Captació de capital i d'idees creatives per al NPX.
2. - Captació de socis i relacions institucionals.
3. - Recerca d'avantatges i prestacions per als associats a través de la promoció de signatura de convenis amb diferents comerços i empreses per aconseguir descomptes i avantatges exclusius per als membres de l'Associació.
4. - Psicoanàlisi - cinema i literatura. Aquest grup de treball, elaborarà un projecte cultural global per al NPX, i després es diversificarà segons les necessitats.


Als que vulgueu participar en algun d'aquests grups us agrairem que ens ho comuniqueu a nouprojectexoroi@gmail.com. Els grup de treball s'autogestionaran i informaran a la Junta Directiva de les seves propostes.


Esperem la vostra ràpida resposta


La junta directiva


Julieta Piastro, presidenta. Vanessa Núñez, secretària. Daniel Cañero, tresorer.


El pasado 23 de Marzo, reunidos en asamblea, se constituyó formalmente la Associació Cultural Amics de la Llibreria Xoroi. El acta de dicha asamblea la recibirán los actuales socios. Sin embargo, como sabemos que muchos de vosotros aún no os habéis asociado formalmente, os enviamos este mensaje, invitándoos a que os apuntéis lo antes posible.


La Associació Cultural Amics de la Llibreria Xoroi, es el paso intermedio necesario para constituir el llamado Nuevo Proyecto Xoroi, es decir, la nueva empresa que ha de formarse a corto plazo, ya sea en forma de Cooperativa o de Sociedad Civil Privada.


En la Asamblea constituyente, algunos de los presentes manifestaron que este proyecto podría representar la realización de un viejo sueño de contar con un espacio de reunión, “una casa del psicoanálisis” y de la cultura. Estamos convencidos que uniendo fuerzas podemos lograrlo.


Por ese motivo, os invitamos a apuntaros a la Asociación, a los que aún no lo habéis hecho. Y a los que ya formáis parte de ella, os animamos a apuntaros en alguno de los grupos de trabajo que harán posible este nuevo proyecto.


GRUPOS DE TRABAJO:


1- Captación de capital y de ideas creativas para el NPX.


2.- Captación de socios y relaciones institucionales.


3.- Búsqueda de ventajas y prestaciones para los asociados a través de la promoción de firma de convenios con diferentes comercios y empresas para conseguir descuentos y ventajas exclusivas para los miembros de la Asociación.


4.- Psicoanálisis – cine y literatura. Este grupo de trabajo, elaborará un proyecto cultural global para el NPX, y después se diversificará según las necesidades.


A los que queráis participar en alguno de estos grupos os agradeceremos que nos lo comuniquéis a nouprojectexoroi@gmail.com. Los grupo de trabajo se autogestionarán e informarán a la Junta Directiva de sus propuestas.


Esperamos vuestra pronta respuesta


La junta directiva


Julieta Piastro, presidenta. Vanessa Núñez, secretaria. Daniel Cañero, tesorero.



fotografia: Alicia Ortego

Casa de la palabra
El lugar más importante de cada pueblo de Mali (País Dogón) es la Toguna, o Casa de la Palabra, donde se reúnen los hombres del pueblo a hablar, a tratar sus asuntos... Y a pasar el tiempo después de su trabajo en el campo (las mujeres mientras se afanan en las mil y una tareas de las que se encargan).
La construcción se identifica claramente: Con forma cuadrada, es un soportal que da sombra y un lugar "privado" en el que sentarse a hablar... Sobre una base de adobe, y con un tejado realizado con 8 capas de paja de mijo. Nada es casual, las 8 capas representan a los 8 ancestros que fueron origen del pueblo Dogón. Allí se fraguan las decisiones, se dirimen las disputas, se filosofa sobre la vida, se cuentan cuentos.
Es sólo un ejemplo de la comunidad como prioridad, del ágora de la antigua Grecia... Algo que aquí vamos perdiendo poco a poco... (Alicia Ortego)